logo
امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۱۴۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بیمارستان شهید سلیمانی شهرستان ابهر مطرح کرد:

تولد ۱۸۰ نوزاد در بیمارستان سلیمانی ابهر

تولد-۱۸۰-نوزاد-در-بیمارستان-سلیمانی-ابهر
رئیس بیمارستان شهید قاسم سلیمانی شهرستان ابهر گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۸۰ مورد زایمان در واحد بلوک زایمان بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی ابهر انجام شده است.

پریسا احدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۳ هزار کودک توسط پزشکان متخصص اطفال بیمارستان پذیرش و ویزیت شدند.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۲۳۴ نوزاد در  بخش اطفال و نوزادان بستری شدند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس بیمارستان شهید قاسم سلیمانی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه بخش اطفال و نوزادان این بیمارستان در بخش جدید بهسازی شده مطابق با استانداردهای کشوری است، افزود: این بخش مجهز به ۱۴ تخت است که با امکانات و تجهیزات به‌روز به اطفال و نوزادان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بخش اطفال  این مرکز  پذیرش بیماری‌های مختلف با کادر درمانی مجرب و نوزادان با بیماری‌هایی از جمله زردی، انواع عفونت‌ها، شیردهی یا مشکلات مرتبط با گوارش و تغذیه و بیماری‌های مرتبط دیگر در این بخش بستری می‌شوند که طول مدت اقامت نوزادان نیز بستگی به میزان وزن‌گیری یا مشکل خاص آن‌ها و نظر پزشک معالج دارد.

احدی انجام تست غربال‌گری تیروئید و زردی نوزادان، پیگیری و نوبت‌گیری جهت مشکلات «مراقبت آغوشی مادرانه» و آموزش مراقبت‌های ویژه و آموزش مادران شیرده، جهت کاهش روند بستری نوزاد را از جمله خدمات این بخش عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۸۰ مورد زایمان در واحد بلوک زایمان بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی ابهر انجام شده است که از این تعداد ۶۸ مورد سزارین و ۱۱۲ مورد زایمان طبیعی بوده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر